What's new

Welcome!

Pomysły.

Raissa

Administrator
Joined
Aug 31, 2011
Messages
7,613
Reaction score
31,501
Location
Poland.
Fakt faktem rebalance idzie strasznie mozolnie, ale jak na moje, testy już powinny zostać w staffie, żeby uniknąć spoilerów (nie żebym ci nie ufał, ale nie ufam x'D). Fakt faktem, nie wiem jak, rebalance mógłby przyśpieszyć, no ale Zelricks sobie narobił problemu, bo ma na raz do zrobienia rebalance, fairy type i mega pokemony...

Edytując fairy musi otwierac pliki każdego pokemona, więc ów rebalans jest przy okazji. Tu nie chodzi o to, że rebalance team jest wolny, a o to, że tylko jedna osoba to edytuje. Dwie osoby może by uszły, ale więcej osób sprawiłoby, że zrobiłby się bałagan lub nawet nadpisywanie zmian, więc jest to bardzo ryzykowane.

@Help channel
Większość tutorów z diamonda zazwyczaj zaprasza takich low lvl pytających o różne rzeczy na priv i tam i tłumaczy. Jeżeli jakiś tutor odsyła takowych na national channel, po prostu powiedz kto i takiemu zasugeruję i wytłumaczę, żeby pomógł na priv.

@mapa
Gość, który wrzuca na forum screeny swoich mapek był zdelejtowany za bug abuse po 4 warningach (a mimo to, zdeydował się to robić dalej). Danie mu dostępu do mapy i do spritów - bo jedno i drugie jest ze sobą powiązane, to jak proszenie się, żeby poukrywał jakieś itemy, diamenty, kasę czy cokolwiek innego na mapie, a potem zbierał to swoją postacią, nie wspominając o ryzyku sprzedaży mapy lub spritów - tak, "zapożyczamy" je od pxg jak i oni biorą od nas, ale mamy również wiele swoich grafik, za które normalnie płacimy.
 

Himbeere

Community Managers
Staff member
Joined
Apr 17, 2014
Messages
1,176
Reaction score
3,547
Location
Gliwice, Poland
Był czas kiedy proponowałam na forum rozwiązania w sprawie nowych graczy. Poruszyłam temat Begginer Island, który mógłby być na nowo aktywny, lecz z późniejszych rozmów okazało się, że nie ma takiej opcji. Również zaproponowałam utworzenie nowych respawnów oraz coś ala Saffari Zone dla nowych graczy, gdzie byłaby bramka levelowa oraz limit wejść. Wejściówka kosztowałaby, lecz nie na tyle dużo, aby nie możliwością było jej uzyskanie. Także te problemy były już omówione, lecz zapomniane. Cały czas "walczyłam" i próbowałam wymyślić rzeczy, które ułatwiłyby w jakichś sposób grę dla świeżaków. Uważam, że nie powinno to być zostawione gdzieś w tyle, dlaczego? Otóż wielu nowych graczy nie potrafi odnaleźć się w grze, nie otrzymuje dużej pomocy od zaawansowanych graczy. Owszem, niektórzy im pomagają, próbują odpowiednio nakierować pod różnymi aspektami: Gdzie expić, jakie kupić pokemony itp. Zauważyłam, że gracze, którym miałam okazje pomóc, zrezygnowali z gry po kilku dniach - po prostu zniechęcili się nią. Nowe rozwiązania w postaci respawnów, tutorialu o którym wspominacie oraz innych "bonusów" byłyby atutem i nie zmarnowałyby się.
 

Sheeper

Well-known member
Joined
Mar 14, 2012
Messages
2,272
Reaction score
3,490
Location
Poland, Jelenia Góra, In front of PC
Co do rebalance, tak jak mówiłem, nie wiem jak, fajnie by było go przyśpieszyć, no ale jak się nie da, to poczekamy, innej opcji nie ma.
Co do helpa, były to raczej jakiś czas temu, teraz bywają dość rzadko, prędzej można zobaczyć sytuacje, gdzie ktoś dostaje masę odpowiedzi "english here", a jak się do niego człowiek na PW odezwie, to okazuje się, że żaden z tej masy już się na PW raczej ruszyć nie raczył. Chodziło tu bardziej o to, żeby "wymagany angielski" po prostu nie zniechęcił kogoś bez angielskiego, żeby w ogóle zapytać w swoim języku, bo "nie można".
Mapa, no cóż, o tym, że gościu ma swoje za uszami nie wiedziałem, zawsze może być to ktoś inny. Nawet jeżeli szło by to wolniej, to niech w ogóle idzie do przodu. Jak to mówią - Safety first.



Co do reszty, tutorial byłby bardzo fajną sprawa, pod warunkiem, że byłby on dość dobrze widoczny dla nowych graczy i dostępny w kilku językach, wiemy jak to z angielszczyzną wielu graczy jest - słabo. Ale mimo wszystko spawny oraz możliwość zwiększenia ich zarobku do uzyskania dacca na przyzwoitym poziomie powinna być priorytetem, bo nawet jeżeli teraz pojawi się tutorial, to gdzie poprowadzi ludzi na spawny? Ponyty w cinnabar, weepy w viridian? I co dalej? Tak więc remake spawnów pod przedziały levelowe z sensem -> tutorial wg mnie, inaczej mimo tutorialu skończy się to tak jak Himbee mówi, To czy kogoś nakieruje inny gracz czy tutorial nie ma znaczenia, jeżeli ten gracz za 3 dni zrezygnuje, bo go gra zniechęci.
 
Last edited:

huberto

Well-known member
Joined
Sep 14, 2012
Messages
1,276
Reaction score
4,639
Location
Poland
Pierwsza sugestia - usunąć auto wylogowanie na forum. Po ponad 50 minutach przemyśleń i wypocin forum stwierdziło że wraz z wciśnięciem "wyślij" pozdrowi mnie środkowym palcem. Po zalogowaniu i kliknięciu "przywróć treść z autozapisu moim oczom ukazało się 15% tekstu. Tak więc czas zacząć rundę drugą.
 

Sheeper

Well-known member
Joined
Mar 14, 2012
Messages
2,272
Reaction score
3,490
Location
Poland, Jelenia Góra, In front of PC
Pierwsza sugestia - usunąć auto wylogowanie na forum. Po ponad 50 minutach przemyśleń i wypocin forum stwierdziło że wraz z wciśnięciem "wyślij" pozdrowi mnie środkowym palcem. Po zalogowaniu i kliknięciu "przywróć treść z autozapisu moim oczom ukazało się 15% tekstu. Tak więc czas zacząć rundę drugą.

Przy logowaniu zaznaczasz "remember me" czy coś w ten deseń - jestem zalogowany od ponad miesiąca :V
 

Raczex999

Active member
Joined
Jun 1, 2014
Messages
202
Reaction score
173
Mysle, ze najwiekszym problemem dla nowych graczy (tak jak wspomnial Szacho, Sheeper i inni) jest ten ciężki start. Otóż, pokeballe, potiony, pokemon do expienia - to wszystko kosztuje (wiem, ze "co to takiego isc i zlapac torchica itd,ale dla takiego 10-20lvla liczy sie kazdy grosz, nawet przy zmianie residence ciezko sobie poradzic w innym miescie). Ogolnie cena diamentow jest dosc duza w stosunku do innych rzeczy (np. charizard 90 1.5k-2k) - akurat z tym malo co da sie zrobic (wiadomo). Uwazam tez, że Padventure potrzebuje swojego rodzaju rozglosni, serwer powinien byc gdzies reklamowany (no bo skad zwykli ludzi dowiedza sie o tak dopracowanej grze z pokemonami? :p). Staff caly czas chce pokazac starym graczom jak cos sie zmienia, ulepsza, a zapomina o tym, ze potrzebujemy tez nowych graczy! Przepraszam, ze mam malo pomyslow na rozwiazanie tych problemow, ale mysle, ze chociaz taka opinia moze sie do czegos przydac :p
 

huberto

Well-known member
Joined
Sep 14, 2012
Messages
1,276
Reaction score
4,639
Location
Poland
Ohoho widać że "dobra zmiana" dociera nawet do PA, trzeba zacząć od pakietu 500+ na HD za wytrenowanie każdego pokemona od złapania (max 20 poziom) do ostatniej formy. Żarty żartami, czas przejść do poważniejszych spraw.

#1. Wspominany tutorial tudzież pomoc nowym graczom w początkowej fazie gry. Osobiście do dziś nie rozumiem jaka idea kierowała administracją w chwili usunięcia tak zwanego Rooka (Begginers Island). To właśnie tam każdy uczył się podstaw. Płakać się chce za każdym razem gdy widzę graczy pytających "gdzie jest lina?" albo "jak wyjść z dziury?". Proponuję powrót do wyspy dla początkujących, lekko usprawnionej, może nawet w nowej lokalizacji. Na wyspie gracz powinien zaczynać od krótkiej misji, która oprowadzi go po interfejsie graficznym, pokaże mu jak znaleźć i używać podstawowych funkcji, takich jak pokedex, order, fishing rod, może nawet prezentować działanie marketu. Kolejny krok to dodanie na Begginer Island rozmaitych lokacji na zasadzie znanych nam już Training Ground, wstęp do lokacji między 10 a 20 poziomem, w każdej lokacji znaleźć by można mieszankę podstawowych pokemonów, które posłużyłyby jako nowe startery - idzie za tym większa różnorodność co do wyboru startowego pokemona. Tu pojawia się druga misja, która na celu ma zapoznanie gracza z wyglądem respów i poruszaniem się po mapie. Misja polegałaby na odwiedzeniu 3 z 5 (może być więcej) lokacji. Przykładowo:
Cave 1:
- bulbasaur
- oddish
- hoppip
- ledyba
- caterpie
- weedle
- wurmple
- spinarak

Cave 2:
- geodude
- diglett
- charmander
- ponyta
- numel

Cave 3:
- squirtle
- azurill/marill
- lotad
- horsea
- remoraid

Cave 4:
- voltorb
- magnemite
- electrike
- pidgey
- spearow
- tailow
- hoot-hoot

Cave 5:
- tediursa
- slakoth
- machoke
- drowzee
- ghastly
- duskull

Wizytacja w 3 jaskiniach zakończy misję drugą i pozwoli nam zacząć kolejną, ostatnią. Dostalibyśmy w niej 3 "master balle" działającej na takiej samej zasadzie jak lata temu. Dlaczego aż 3? Odpowiedź jest prosta, nie zawsze wybrany przez nas starter, którego w danej chwili uważaliśmy za najlepszego, na mainie okazywał się użyteczny. Zostając ograniczonym do jednego pokemona, który nie spełnił naszych oczekiwać (gdyż po prostu nie mieliśmy okazji poznać go wcześniej w akcji) ciężko nam się ruszyć z miejsca i złapać nowego pokemona a jeśli już spróbujemy to i tak jesteśmy ograniczeni do złapania pokemona z typu, na który jest mocny nasz wybraniec. Powstały patos najczęściej kończy się staniem w PVP i proszeniem o "free pokemon". Posiadając 3 pokemony z wyspy startowej nie będziemy tak ograniczeni i będziemy mogli się łatwiej przebić przez początki. Pokemony oczywiście byłyby na stałe przypisane do naszych postaci. Po złapaniu 3 starterów aktywowałby się system prezentacji technicznych - jak używać ataków pokemona, jak ustawić hotkeye, jak używać potionów i revive. Po wykonaniu kilku poleceń związanych z prezentacją, NPC pytałby nas czy chcemy zostać na Begginers Island i pierwsze treningi odbyć tutaj (do 20 poziomu postaci) czy chcemy udać się już na jeden z głównych kontynentów.

#2. Reklama. To chyba coś co najbardziej ubolewa na PA. Wpisując w wyszukiwarkę pokemon ots czy też pokemon tibia server nie ma co liczyć że znajdziemy tam link do PA, znajdziemy za to linki do masy, różnych syfiastych serverów, z których niektóre nawet już nie istnieją. Druga kwestia jaką można podpiąć pod reklamę to oficjalny kanał na youtube. Jakiś czas temu ze Sqnikiem i Kaktusem wpadliśmy na pomysł żeby takowy założyć, byłem głównym pomysłodawcą i chciałem się tym zająć w największym stopniu ale niestety nie pozwalają mi na to ograniczenia czasowe a Sqnik i Kaktus mają na głowie PA.info więc też nikt im nie będzie na siłę dokładać obowiązków. Myślę jednak że na pewno znalazłyby się osoby chętne do poprowadzenia projektu. Krótki opis mojej wizji - co by miało się na takim kanale znajdować.

- przede wszystkim wszelkiego rodzaju tutoriale/prezentacje nowinek technicznych wraz z opisem działania, mam na myśli nowinki w stylu ditto memory card system, smeargle system, działanie marketu, daily (stare i nowe). Zawsze po dodaniu nowych systemów pojawia się lawina pytań co, gdzie i jak;

- oczywiście spoilery z questów, czyli to co interesuje ludzi najbardziej;

- prezentacja nowinek z changelogu:
* rebalance - krótki filmik prezentujący wszystkie zmiany w movesetach pokemonów - coś na co czeka chyba KAŻDY zainteresowany choć trochę rebalancem. Tutaj też byłyby prezentowane zasady działania nowych skilli (których ostatnimi czasy nie brakuje), gdyż jak narazie wszystko trzeba testować samodzielnie. Taki 5-cio minutowy filmik rozwiązywałby lawiny pytać co zmienili?, jakie pokemony dostały rebalance?, jak działają skille X i Y?.
* sprite remake - podobnie jak w przypadku rebalance, tutaj zamieszczany byłby krótki filmik z prezentacją zmian w wyglądzie, standardowa forma - po lewej stary sprite, po prawej nowy, każdy łapie o co chodzi. Wiem że remake spritów jest prezentowany na facebooku w postaci screenshotów ale myślę że forma filmiku jest "fajniejsza" i łatwiejsza do przetrawienia.

#3. Premium preview. Tutaj podoba mi się pomysł Szacho, który w pełni popieram w idei, chodź widzę go nieco inaczej w wykonaniu. Myślę że quest na zasadzie - weź pokemona > nabij poziom > oddaj pokemona, nie jest najlepszym rozwiązaniem. Gracz na małym levelu brałby przykładowo weedla czy caterpie, wbijał 30, oddawał i w nagrodę miał 1 dzień DACC. Problem w tym że nie miałby nawet jak ten DACC spożytkować, gdyż jego własne pokemony są za słabe żeby mógł udać się w dalszą wyprawę. Sytuacja taka przestaje być problematyczna chyba tylko dla 3 poziomu misji. Moja wizja jest następująca:

Misja 1. Udajemy się do NPC u którego rejestrujemy pokemony ze swojego ekwipunku, wymaganie to pokemony z poziomem 10+. Rejestracja przypisywałaby konkretne pokemony do naszej postaci co uniemożliwiałoby podstawienie wyexpionych już pokemonów żeby zaliczyć misję. Misja polegałaby na wytrenowaniu 2 z 3 zarejestrowanych pokemonów o 20 lvli. Przykładowo rejestrowane pokemony to bulbasaur lvl 20, geodude lvl 15, horsea lvl 15. Misja kończy się w momencie gdy 2 z nich osiągną wymagany poziom - bulbasaur lvl 40, geodude lvl 35, horsea lvl 35. Nagroda: 2 dni premium preview. Po ukończonej misji pokemony na powrót stawałyby się zwyklakami (nie przypisanymi do postaci).

Misja 2. Działająca na tej samej zasadzie, różnica jest taka że wymagany poziom dla rejestrowanych pokemonów to 30+, NPC prosi nas o wytrenowanie 2 z 3 pokemonów o 30 poziomów lub 3 z 5 pokemonów o 25 poziomów. Nagroda: 4 dni premium preview.

Misja 3. Dokładnie ten sam system, wymaganie to poziom 50+ pokemonów do rejestracji i wytrenowanie 2 z 3 pokemonów o 30 poziomów lub 3 z 5 o 25 poziomów. Nagroda 7 dni premium preview.

Ograniczenia co do premium preview:
- podczas trwania premium preview nie możemy wykonać żadnej misji, niezależnie czy do jej ukończenia potrzebny jest DACC czy nie, dotyczy to również misji "skrzynkowych". Darmowe dni premium mają służyć do zapoznania się z możliwościami DACC (surf, fly, teleport) dzięki czemu możemy lepiej poznać mapę i zobaczyć uroki expowisk dostępnych tylko dla posiadaczy premium;
- z darmowych dni premium możemy korzystać tylko na postaci, która wykonała misje;



P.S. Mam jeszcze kilka mniejszych pomysłów, które muszę jakoś przetrawić. Może jutro coś dopiszę.
 

Matheo010q

New member
Joined
Nov 13, 2015
Messages
93
Reaction score
13
Ohoho widać że "dobra zmiana" dociera nawet do PA, trzeba zacząć od pakietu 500+ na HD za wytrenowanie każdego pokemona od złapania (max 20 poziom) do ostatniej formy. Żarty żartami, czas przejść do poważniejszych spraw.

#1. Wspominany tutorial tudzież pomoc nowym graczom w początkowej fazie gry. Osobiście do dziś nie rozumiem jaka idea kierowała administracją w chwili usunięcia tak zwanego Rooka (Begginers Island). To właśnie tam każdy uczył się podstaw. Płakać się chce za każdym razem gdy widzę graczy pytających "gdzie jest lina?" albo "jak wyjść z dziury?". Proponuję powrót do wyspy dla początkujących, lekko usprawnionej, może nawet w nowej lokalizacji. Na wyspie gracz powinien zaczynać od krótkiej misji, która oprowadzi go po interfejsie graficznym, pokaże mu jak znaleźć i używać podstawowych funkcji, takich jak pokedex, order, fishing rod, może nawet prezentować działanie marketu. Kolejny krok to dodanie na Begginer Island rozmaitych lokacji na zasadzie znanych nam już Training Ground, wstęp do lokacji między 10 a 20 poziomem, w każdej lokacji znaleźć by można mieszankę podstawowych pokemonów, które posłużyłyby jako nowe startery - idzie za tym większa różnorodność co do wyboru startowego pokemona. Tu pojawia się druga misja, która na celu ma zapoznanie gracza z wyglądem respów i poruszaniem się po mapie. Misja polegałaby na odwiedzeniu 3 z 5 (może być więcej) lokacji. Przykładowo:
Cave 1:
- bulbasaur
- oddish
- hoppip
- ledyba
- caterpie
- weedle
- wurmple
- spinarak

Cave 2:
- geodude
- diglett
- charmander
- ponyta
- numel

Cave 3:
- squirtle
- azurill/marill
- lotad
- horsea
- remoraid

Cave 4:
- voltorb
- magnemite
- electrike
- pidgey
- spearow
- tailow
- hoot-hoot

Cave 5:
- tediursa
- slakoth
- machoke
- drowzee
- ghastly
- duskull

Wizytacja w 3 jaskiniach zakończy misję drugą i pozwoli nam zacząć kolejną, ostatnią. Dostalibyśmy w niej 3 "master balle" działającej na takiej samej zasadzie jak lata temu. Dlaczego aż 3? Odpowiedź jest prosta, nie zawsze wybrany przez nas starter, którego w danej chwili uważaliśmy za najlepszego, na mainie okazywał się użyteczny. Zostając ograniczonym do jednego pokemona, który nie spełnił naszych oczekiwać (gdyż po prostu nie mieliśmy okazji poznać go wcześniej w akcji) ciężko nam się ruszyć z miejsca i złapać nowego pokemona a jeśli już spróbujemy to i tak jesteśmy ograniczeni do złapania pokemona z typu, na który jest mocny nasz wybraniec. Powstały patos najczęściej kończy się staniem w PVP i proszeniem o "free pokemon". Posiadając 3 pokemony z wyspy startowej nie będziemy tak ograniczeni i będziemy mogli się łatwiej przebić przez początki. Pokemony oczywiście byłyby na stałe przypisane do naszych postaci. Po złapaniu 3 starterów aktywowałby się system prezentacji technicznych - jak używać ataków pokemona, jak ustawić hotkeye, jak używać potionów i revive. Po wykonaniu kilku poleceń związanych z prezentacją, NPC pytałby nas czy chcemy zostać na Begginers Island i pierwsze treningi odbyć tutaj (do 20 poziomu postaci) czy chcemy udać się już na jeden z głównych kontynentów.

#2. Reklama. To chyba coś co najbardziej ubolewa na PA. Wpisując w wyszukiwarkę pokemon ots czy też pokemon tibia server nie ma co liczyć że znajdziemy tam link do PA, znajdziemy za to linki do masy, różnych syfiastych serverów, z których niektóre nawet już nie istnieją. Druga kwestia jaką można podpiąć pod reklamę to oficjalny kanał na youtube. Jakiś czas temu ze Sqnikiem i Kaktusem wpadliśmy na pomysł żeby takowy założyć, byłem głównym pomysłodawcą i chciałem się tym zająć w największym stopniu ale niestety nie pozwalają mi na to ograniczenia czasowe a Sqnik i Kaktus mają na głowie PA.info więc też nikt im nie będzie na siłę dokładać obowiązków. Myślę jednak że na pewno znalazłyby się osoby chętne do poprowadzenia projektu. Krótki opis mojej wizji - co by miało się na takim kanale znajdować.

- przede wszystkim wszelkiego rodzaju tutoriale/prezentacje nowinek technicznych wraz z opisem działania, mam na myśli nowinki w stylu ditto memory card system, smeargle system, działanie marketu, daily (stare i nowe). Zawsze po dodaniu nowych systemów pojawia się lawina pytań co, gdzie i jak;

- oczywiście spoilery z questów, czyli to co interesuje ludzi najbardziej;

- prezentacja nowinek z changelogu:
* rebalance - krótki filmik prezentujący wszystkie zmiany w movesetach pokemonów - coś na co czeka chyba KAŻDY zainteresowany choć trochę rebalancem. Tutaj też byłyby prezentowane zasady działania nowych skilli (których ostatnimi czasy nie brakuje), gdyż jak narazie wszystko trzeba testować samodzielnie. Taki 5-cio minutowy filmik rozwiązywałby lawiny pytać co zmienili?, jakie pokemony dostały rebalance?, jak działają skille X i Y?.
* sprite remake - podobnie jak w przypadku rebalance, tutaj zamieszczany byłby krótki filmik z prezentacją zmian w wyglądzie, standardowa forma - po lewej stary sprite, po prawej nowy, każdy łapie o co chodzi. Wiem że remake spritów jest prezentowany na facebooku w postaci screenshotów ale myślę że forma filmiku jest "fajniejsza" i łatwiejsza do przetrawienia.

#3. Premium preview. Tutaj podoba mi się pomysł Szacho, który w pełni popieram w idei, chodź widzę go nieco inaczej w wykonaniu. Myślę że quest na zasadzie - weź pokemona > nabij poziom > oddaj pokemona, nie jest najlepszym rozwiązaniem. Gracz na małym levelu brałby przykładowo weedla czy caterpie, wbijał 30, oddawał i w nagrodę miał 1 dzień DACC. Problem w tym że nie miałby nawet jak ten DACC spożytkować, gdyż jego własne pokemony są za słabe żeby mógł udać się w dalszą wyprawę. Sytuacja taka przestaje być problematyczna chyba tylko dla 3 poziomu misji. Moja wizja jest następująca:

Misja 1. Udajemy się do NPC u którego rejestrujemy pokemony ze swojego ekwipunku, wymaganie to pokemony z poziomem 10+. Rejestracja przypisywałaby konkretne pokemony do naszej postaci co uniemożliwiałoby podstawienie wyexpionych już pokemonów żeby zaliczyć misję. Misja polegałaby na wytrenowaniu 2 z 3 zarejestrowanych pokemonów o 20 lvli. Przykładowo rejestrowane pokemony to bulbasaur lvl 20, geodude lvl 15, horsea lvl 15. Misja kończy się w momencie gdy 2 z nich osiągną wymagany poziom - bulbasaur lvl 40, geodude lvl 35, horsea lvl 35. Nagroda: 2 dni premium preview. Po ukończonej misji pokemony na powrót stawałyby się zwyklakami (nie przypisanymi do postaci).

Misja 2. Działająca na tej samej zasadzie, różnica jest taka że wymagany poziom dla rejestrowanych pokemonów to 30+, NPC prosi nas o wytrenowanie 2 z 3 pokemonów o 30 poziomów lub 3 z 5 pokemonów o 25 poziomów. Nagroda: 4 dni premium preview.

Misja 3. Dokładnie ten sam system, wymaganie to poziom 50+ pokemonów do rejestracji i wytrenowanie 2 z 3 pokemonów o 30 poziomów lub 3 z 5 o 25 poziomów. Nagroda 7 dni premium preview.

Ograniczenia co do premium preview:
- podczas trwania premium preview nie możemy wykonać żadnej misji, niezależnie czy do jej ukończenia potrzebny jest DACC czy nie, dotyczy to również misji "skrzynkowych". Darmowe dni premium mają służyć do zapoznania się z możliwościami DACC (surf, fly, teleport) dzięki czemu możemy lepiej poznać mapę i zobaczyć uroki expowisk dostępnych tylko dla posiadaczy premium;
- z darmowych dni premium możemy korzystać tylko na postaci, która wykonała misje;



P.S. Mam jeszcze kilka mniejszych pomysłów, które muszę jakoś przetrawić. Może jutro coś dopiszę.

Mze cos pokroju dla graczy ktorzy lubia robic cos w grupie ,mozna by dodac taki npc ze np iles tam kasy lub diamond (wtedy sms shop by tez sporo zyskal) i zrobic taki npc ktory moglby Ci dowolnego bossa za odpowiednia kase lub diamenty stworzyc w specjalnym pokoju z (bys pisal ile osob ,nicki postaci a potem bossa jakiego chcecie )
 

berollo

New member
Joined
Mar 28, 2013
Messages
491
Reaction score
204
Ja bym chcial zeby w koncu kupowac bale i potki w wiekszej ilosci niz 100... Zrovic 2 suwaki; jeden od liczby bali np. 100 a drugi ile tych setek chcemy. Drazniace jest to jak kupujesz bale i musisz klikac 100x zeby kupic bp ub.
 

tosterek

Banned user
Joined
Apr 9, 2014
Messages
135
Reaction score
176
Location
Poland
Ja bym chcial zeby w koncu kupowac bale i potki w wiekszej ilosci niz 100... Zrovic 2 suwaki; jeden od liczby bali np. 100 a drugi ile tych setek chcemy. Drazniace jest to jak kupujesz bale i musisz klikac 100x zeby kupic bp ub.
ja juz o tym napisalem :l
ps: co do wyspy dla poczatkujacych to po prostu mozna ja przywrocic ale po rozpoczeciu gry stalby obok npc i pytal sie czy chcemy rozpoczac tak jak teraz czy z wyspy bo jak ktos zalozy noob chara to taka wyspa by tylko przeszkadzala :)
 

Tsotss

Well-known member
Joined
May 6, 2015
Messages
2,973
Reaction score
4,158
To i ja wtrącę swoje 3 grosze, część swoich "odświeżę", część innych będzie:
1) Tak jak inni napisali ( i ja chyba 3x w "Players PA Ideas" ) - możliwość kupowania większej ilości balli/potków albo pełen bag od razu. Bp gb kosztuje 875hd, z możliwością kupna pełnego bagu by kosztowało to 900hd. Trochę irytujące jest kupowanie od 100 do 500 bodajże max gbków po czym od nowa ustawiać zakres, bo znów trzeba kasę rozmieniać.
2) Jak jest jeden rodzaj NPC na region, niech on będzie w każdym regionie tak jak jest to z Elemtalią czy jak ten npc się zwie. Chodzi mi tu o Edwarda od tmów ( jest w Kanto i Hoenn, brak w Johto ) i Daycare ( tutor o tym pisał ) jest tylko w Kanto (?) [ nie jestem pewny ]. Tak czy siak trochę denerwować może ( szczególnie dla graczy z FACC ) iść Hoenn do Kanto, żeby tylko usunąć TM czy zamienić kolejność itp. Oczywiście można zmienić miasto za 10hd i paść, no ale na dłuższą metę to takie trochę niewygodne. Nie wiem jak jest jeszcze z NPC od zmiany nicku. O ile dobrze wiem jest od w Kanto i Johto, ale nie jestem pewny co do jego występowania w Hoenn. Myślę, że wiecie o co chodzi.
3) Sr.Eko i ogólnie sklep Juanito w Pacifidlog. ( chyba nie ma, ostatnio starałem się znależć ) Ktoś się tam "zrespi" bo padnięciu i co on ma biedny począć jak nie ma gdzie i jak zmienić swojego miejsca zameldowania.
4) Dajcie gdzieś zakładkę z możliwością ułożenia ataków Smeargle. Naprawdę wielu graczy nie wie jaki atak do jakiej dziedziny należy ( mocne targety, słabe targety itp itd ). Przy okazji dajcie możliwość dodawania nowych co wprowadzacie. Np z każdą aktualizacją byście mogli dać ( o ile to możliwe ) aktualizacje systemu Semargle [ chodzi mi, że dodajecie każdy nowy atak do jego listy możliwych do nauczenia się ]. Jest wiele ciekawych nowych ataków, no ale cóż - Smeargle nie może się ich nauczyć..
5) Dodanie questów do głównej strony PA i do questlogu w grze.
6) Sheepera pomysł - kiedy klikamy na ticket to czy na pewno chcemy go użyć. Bardzo użyteczna funkcja, według mnie najlepiej jakby to zrobić jak najszybciej. Wiele ludzi traci exp tickety czy cloned ze względu na przypadkowe kliknięcie czy przez laga. Również tą funkcję dodałbym do boxów/casów itp itd.. Niektórzy lubią się pochwalić, że zdobyli coś po czym kliknąć na to by pokazało co to jest po prostu otwierają przypadkowo. Trochę nieszczęsne.
7) Z każdą aktualizacją nowych ataków co dajecie do TMów czy zmieniacie, dajcie również do test roomu. Dawno daliście nowe TMy, mimo to poki w test roomie ich nie mają.
8) Pisali o tym(?) krótsze loty i możliwość z Johto - Hoenn, Kanto - Hoenn, Kanto - Johto i odwrotnie oczywiście.
9) Dodanie nowej funkcji aby z automatu zamieniało loot na essence. Niby można mieć otwarty bag i zamieniać pełne 100, albo po expie. No ale też taka funkcja byłaby użyteczna. Ktoś chce - włączy sobie ( jak to z autoss), nie to nie.
10) A propo autoss - niech zapisuje również awanse lvlowania poków, nie tylko postaci czy catchów. Może nowa funkcja pod tą autoss dotycząca tylko poków.
11) Jakaś duża strzałka kiedy poleci TM, mniejsza kiedy stone. Niby ona jest jak się podejdzie do poka, ale słabo kolorystycznie jak dla mnie. Nieraz expiąc podchodzę do każdego zabitego pokemona i tej strzałki nie widzę, a co się okazuje po expie? A no to, że jakiś TM Bulled Seed wpadł do bp, no ale kiedy?
12) Dodanie do Test Roomu czy marketu ( bodajże Olimka pomysł xD ) możliwość wybierania poka poprzez typ. Przykładowo jestem zainteresowany wodnym, no ale nie mam konkretnego i chcę sprawdzić część/większość/wszystkie, ale nie wiem jak się nazywają co niektóre i akurat mogę pominąć tą najlepszą opcje. Pisałem o tym, że w test roomie mogłyby być zakładki począwszy od góry "all pokemons" a następnie typy "water pokemons","grass..." itd.
13) Ah jeszcze powróce do essence. Możliwość zamieniania ich z powrotem na te itemy z których były zamienione. Wiadomo, że przykładowo water gemy potrzebne do questa, ale zamienimy je na water essence, i co, od nowa lootać, bo się nie wiedziało o tym. Albo po prostu dajcie opcje, że jak trzeba tych 1000 water gemów, a po zamianie 10 water essence to też te essence mogą być. Przecież to to samo, tylko w innej postaci.
14) Ta trochę niedopracowana komenda !afk ( jak dla mnie ). Co ona nam daje, litery tylko kolorowe. Taka prawda. Zaraz nas ruszą i już nie jesteśmy "afk". Po prostu jak ktoś włączy to, niech z automatu będzie antypush włączony ( tylko dotyczy to tej funkcji, kiedy włączona ).
15) Teraz odnośnie coś autoloota. Kiedyś słyszałem, że mamy 20sekund na podejście i zebranie. Nie wiem ile w tym prawdy, ale jeżeli tak jest, to usuńcie to albo zmieńcie na 30-40sekund. Skoro jest włączony, niech zbiera bez zakresu czasowego, kiedy podejdziemy.
16) Memory Card Ditto - możliwość sprzedawnia/kupowania ich.
17) Może trochę nie na miejscu ta sugestia, no ale jak już piszę to napiszę. Jeżeli pokemon ma w movesecie dany atak bądź w TMach ( powołam się na przykład Rock-Smash) to dajcie to jako ability. Ta sama nazwa, tylko "-" jedna rzecz ma. Tak trochę dziwne to, atak jest, ale umiejętność gdzie jest ta sama nazwa już brak.
18) Inko pisał o tym, autowylogowywanie się z forum. Ja mam zaznaczone wszędzie "remember me" gdzie tylko było to pokazane, ale i tak za każdym razem kiedy wchodzę na przeglądarkę musze od nowa zaznaczać i logować się. Niby wszystko wpisane, ale jednak zaznaczać i klikać "login" trzeba.
19) Ostatnia na teraz - zmieńcie możliwość używania stunów Ghastly/Hauntera/Bellosoma na daily Azalea/Mahogany. Czasami się zdarza, że one nic nie wała tylko stun/heal ( w przypadku Bello )/stun/stun itd. Rozumiałbym to do dalszych bossów daily, tych najlepszych, no ale tu. Czasami to tak irytuje. Niby można zmienić poka, ale nie w tym sens.

Na teraz to tyle. Coś jeszcze poprzeglądam od innych [pisałem, że cześć jest innych w celu odświeżenia ich], coś nowego wymyślę, dodam.
PS. Świetna inicjatywa z tym Michalak i/lub tych co się to tego tematu przyczynili.
PS2. Z tutorialem, free dacc testerem czy jak to nazwać, polepszeniem spawnów wraz z oddaleniem się od miasta, świetne pomysł.
PS3. Sorry za tak długi post, no ale cóż xD.
 
Last edited:

koles

New member
Joined
Dec 31, 2011
Messages
1,282
Reaction score
654
Co do autoloota, czas został zmniejszony kosztem tego że autoloot zbiera wszystko i nie trzeba dodawać itemów z osobna. Mnie się taki czas wydaje wystarczający.
Co do forum, ja nie mam problemów z wylogowywaniem z forum, zapewne problem jest po waszej stronie.
 

Tsotss

Well-known member
Joined
May 6, 2015
Messages
2,973
Reaction score
4,158
Jak ja miałem dodane w zakładkach stronę główną forum po zalogowaniu się i włączałem z zakładki to normalnie wyświetlała się strona główna już z zalogowaniem się, no ale teraz jakoś żadnej jeszcze nie dodałem. Ale tak jak piszę, wszędzie mam "remember me" ale i tak od nowa muszę wcisnąć log in.
 

Andreas

New member
Joined
Jul 4, 2011
Messages
27
Reaction score
21
Jeszcze odnośnie reklamy serwera. Można by też spróbować dodać reklamę na strony z anime typu Shinden.pl i do tego na jakieś br strony.
Przypuszczam że ludzie wbiliby z samej czystej ciekawości.
 

Gruby Mietek

New member
Joined
Aug 22, 2014
Messages
437
Reaction score
673
Location
Australia
Może by dodać te nowe addony do designer workshopu?
Ponieważ addon bagi są bardzo trudne do zdobycia a fajnie by było mieć możliwość zrobienia tych addonów za diamenty(które są łatwiejsze do kupienia) + Itemy. I mozna by było zrobić addony które juz istnieją ale dla Cloned pokow.
 

Raissa

Administrator
Joined
Aug 31, 2011
Messages
7,613
Reaction score
31,501
Location
Poland.
Może by dodać te nowe addony do designer workshopu?
Ponieważ addon bagi są bardzo trudne do zdobycia a fajnie by było mieć możliwość zrobienia tych addonów za diamenty(które są łatwiejsze do kupienia) + Itemy. I mozna by było zrobić addony które juz istnieją ale dla Cloned pokow.

narazie ich nie dodamy, bo chcemy ogolnie przerobic workshop. Diamenty będą wciąż potrzebne, ale mniej. Zastąpią je workshop tokeny, które będzie można kupić od npc za HD.
 

Lord Sqnik

Gamemasters
Staff member
Joined
Jan 5, 2012
Messages
1,580
Reaction score
4,267
Location
Poland
3) Sr.Eko i ogólnie sklep Juanito w Pacifidlog. ( chyba nie ma, ostatnio starałem się znależć ) Ktoś się tam "zrespi" bo padnięciu i co on ma biedny począć jak nie ma gdzie i jak zmienić swojego miejsca zameldowania.
bGRfJm_.png
 

Tsotss

Well-known member
Joined
May 6, 2015
Messages
2,973
Reaction score
4,158
Sqnik on ciągle tam był czy został dodany? Bo nie kojarzę go xD. Albo po prostu przeoczyłem.

Kolejne sugestie:
1) Jak jajko będzie gotowe to informacja o tym na domyślnym. Coś w rodzaju jak się z marketu coś sprzeda to takowa informacja, że jajko zostało zrobione na X postaci. Pozwoliło by to uniknąć latania i sprawdzania.
2) Z powrotem 2/3 taski możliwe do zrobienia na raz. Albo chociaż w niektórych questach, wyjątkowych sytuacjach - przykładowo na wędki. Trochę żmudne latanie jest z Johto do Kanto by oddać taska i wziąć następnego.
3) Może możliwość trejdowania pokemonami wtedy kiedy mamy po 6. Te trejdowane by wskakiwały do pc.
4) Pomysł Wario - chodzi o PIN. Jeżeli wpiszemy 5 czy 10x źle, wtedy trzeba odczekać przykładowo 30min żeby znów wpisać. Jak Wario pisał, uniknęło by się może hacków trochę.
5) W Azalea przy fontannie Gya z lewej strony od pomnika jak się ma wciśnięte by szedł do pc przykładowo to rusza się w miejscu. Dalej nie chce iść, choć ma zaznaczone miejsce gdzie ma się udać. Jakby blokowało, ma wolną przestrzeń, ale nie idzie. Nie wiem czy zrozumieliście xD, mam taką nadzieję.
6) Jedna mała adnotacja do remake. Raticate był zmieniony, ale Cloned już nie.:V Fajnie by było zobaczyć również i jego zmienionego.
 
Last edited:

electrical

Active member
Joined
Dec 7, 2012
Messages
172
Reaction score
68
dobra to ja napisze cos od siebie (usunta tamten post wczesniejszy nie myslalem ze tak zaspamicie tutaj xd)
wiec moim pomyslem jest np mozliwosc kupowania wiekszej ilosci niz 100 np uzupelniajac ilosc balli irytujacym jest kupowanie po 100 kupujac ub bez rozmienionego hajsu na hd trzeba ciagle ustawiac spowrotem na 100szt ;(
ja np ustawiam 100 GB kupuje 10 razy i dopiero muszę ustawić od nowa na 100

Filmik byłby fajną opcją na YT, pod warunkiem, ze nowi gracze logując się dostawaliby do niego link, link do tutorialu po angielsku, ale z odnośnikami do wersji językowych:hiszpańska, polska, portugalska. A co do nastawienia innych graczy, wystarczy wejść na diamonda, żeby przekonać się, że to niewykonalne, to jak przekonać prawie 40mln polaków do komunizmu. Ale tutorial na YT faktycznie na +.

No i niech je jakoś otagują, strona PA chyba nadal tagów nie ma xD

Według mnie przydała by się raczej jakaś reklama xD a nie filmik na yt gdyż na takowej stronie mało kto to zobaczy. osoba nie grająca szukając takiego Ots'a nie będzie szukać na YT raczej tylko kliknie w pierwszą lepszą reklamę na różnych portalach :) (wiem bo jeszcze niedawno widziałem takową zachęcającą reklamę niejakiego Px.g <-- nie lubię tej gry nie ma lvlu poksa).
 

Raissa

Administrator
Joined
Aug 31, 2011
Messages
7,613
Reaction score
31,501
Location
Poland.
Żeby nie było, że Was ignorujemy i w ogóle ten temat jest do niczego
a) Dodamy beginner island. Wyspa jest już gotowa, jednakże wymaga skryptów. Planujemy wiele rzeczy na czerwiec-lipiec, więc Jano może nie mieć wystarczająco czasu, żeby to zrobić w najbliższym czasie. Może Leo... W każdym razie, nowy gracz na wyspie nauczy się:
* Jak zdexować pokemona (za 10 dexów dostanie nagrodę)
* Jak wyjść z dziury
* Jak sprzedać Pokemona u npc
* Jak uleczyć pokemony u Nurse Joy
* Jak ustawić hotkeye
* Jak łowić + dostanie informacje jak można zdobyć kolejne wędki, wraz z wymaganym poziomem postaci oraz fishingu
* Jak zmienić kolejność hotkeyów swojego pokemona (optional)
* Jak sprawdzić jakie złapał pokemony (optional)
* Jak wysłać parcel lub list (optional)
Optional = gracz będzie mogł wybrać czy chce to wiedzieć, czy nie.

Będą mini taski, aczkolwiek bez cave'ów, które sugerował Inko i to z prostej przyczyny. Nowy gracz nie będzie chciał robić - dla niego długich misji [wchodzenie do kilku jaskiń trochę czasu zajmie]. Tylko możliwie jak najszybciej będzie chciał opuścić beginner island.
Cała wyspa ma kilka(naście) respawnów, gracz będzie mogł, lecz nie będzie musiał zostać tam do poziomu 20.
Wracając do tasków. 2 będą "obowiązkowe" w celu otrzymania 3 pokeballi ze 100% rate oraz normalnych balli/potionów.

b) Mini misje czyli zrób coś za nagrodę i przy okazji naucz się nowej rzeczy
- Za zdexowanie 10 pokemonów gracz otrzyma 20 mini revive. Będą one przywracały pokemona ze 100% hp, jednakże będą mogły być użyte tylko przez graczy 30- i tylko na pokemonach 0-30.
- Za użycie wędki np 20 razy otrzyma x potionów.
- Za ścięcie krzaków otrzyma kilka pokeballi.

c) Również po wyjściu z beginner island gracz będzie miał możliwość kupna mini revive.
d) Gracze 10-25 będą podróżowali za darmo. Myślę, że wiele razy były takie sytuacje, że ktoś wybrał nieodpowiednie miasto, z brakiem dostępu do odpowiednich dla jego poziomu respawnów. Nowe osoby z pewnością chcą podróżować i znaleźć odpowiednie miejsce dla siebie, ale ograniczeniem zazwyczaj były pieniądze, wkrótce nie będzie to sprawiało większego kłopotu.
e) Wracając do beginner island - nowy gracz będzie miał możliwość wyboru pierwszego startera tylko pomiędzy bulbasaurem, charmanderem oraz squirtle. Początkowo npc da możliwość wymiany pokemona, jeżeli ten pierwszy się nie spodoba. Jednak z ballami 100% rate oraz tymi normalnymi będzie możliwość złapania między innymi treecko, chikority, pikachu, ekans, venonat, mudkip, lotad, hoothoot, doduo, torchic, totodile, cyndaquil, staryu i pewnie coś o czym zapomniałam.
f) Będzie możliwość przeskoczenia wszystkiego tylko pod warunkiem, że ma się na koncie inną, min 40 lvlową postać.
g) Nowy respawn dla low lvli został dodany nieopodal Mauville City (po restarcie)
 
Last edited:
Back
Top