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Spriting tutorial: How to do a revamp / Tutorial de spriting : Como remasterizar

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Ruffy

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Spriting tutorial: How to do a revamp


First i have to say that i use the software "Gimp" to do sprites and some things may change with other programs.

For example, we want revamp Blastoise, if we have extracted the sprites in a folder we can begin:
note: pokemons with surf like blastoise have 17 sprites (12 normal, 1 corpse, 4 from surf)

First we create a new image and add all the sprites to it, by copy paste or dragging it.
qw4_H2M.png


Combine all layers and do a duplicate, invert the color in one of the duplicates (we do that to know what we have draw at the moment of outlning):
sA5LAO.png



Taking the color of sprites background (pink), we paint a new layer, then with the magic wand we select the empty space in main layer of sprites and delete selection, should be like that:
DTVLOxe.png

After that duplicate the layer of pink background and hide one.


Then in a new layer, with the pencil in 1 px draw the outline of the sprite ( in inverted you will see white line)
- now we will do some changes to improve the sprite, for examle i edited the direction and the size of cannons.
- the sprites with a cross arent necessary to do because we can get them by roting it
HBM4-HU.png



In a new layer paint the differents parts of body (one layer for each colour, skin, shell, cannons...)
kpt1_kP.png

Add all colors and retail some edges...
zvTG7WO.png



Now we can add details like eyes, horns, paws...
JREe-GC.png



* Duplicate layer of outline and close sprites with pencil if they are open so we can select only the outer space with the wand (U = open, O = close)
9UuVfz.png



Then with the brush and black colour we can do some shadows in a new layer:
Dr4EszF.png


Delete the outer space to "clean" the image by selecting the empty space in "*":
9UuVfz.png



With the same technique add more shadows to get some detail:
- we can do the lights/ shines with the same technique but with white colour (remember to create new layer):
ksmqfKe.png


IMPORTANT:
Before saving the images we have to clean them, to do this combine all visible layers ( all needed for the sprite but one of pink background) , and with the colour selector with level 0 select the pink background and delete selection, if the image is not clean you will see some pink dots, delete them and combine the layer with the clean pink background.
f52ckaZ.png



After a lot of edits, shadows, lights, etc, you have finished the sprite and you can save each sprite in its image of folder:
3nEQa1L.png


Tips:
- Remember to create a new layers for differents things so in the future you can edit them easily
- use the select tool to do retails, edits, etc, is very useful
- ...

That's all, if you have a dubt send a pm or ask here if you think that will be useful for other members!




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Español:

Tutorial de spriting : Como remasterizar


Antes de nada tengo que decir que uso "Gimp", un programa de edición de imagen gratuito, y que puede variar algunas cosas en otros programas.

Pongamos por ejemplo que queremos remasterizar blastoise, partiendo de los sprites que tengamos extraidos en una carpeta empezamos:
nota: Al tener surf Blastoise consta de 17 sprites (12 normales + 1 cuerpo o corpse + 4 del surf)

Primero junto los sprites en un mismo archivo mediante copiar y pegar, o arrastrarlos todos, depende el S.O. (los suelo alinear para que quede mas limpio...)
qw4_H2M.png


Combino todo en una capa y duplico la capa, Hecho esto le invierto el color a una de las dos capas (esto lo hago para al subrayar saber lo que tengo dibujado, negro sobre negro no se vé...):
sA5LAO.png



Con el mismo color que el fondo de los sprites pinto una nueva capa al completo, luego selecciono el "espacio" con la barita en la capa de los sprites y vuelvo a la capa rosa y borro la seleccion, quedara asi:
DTVLOxe.png

Despues copiamos un fondo rosa y lo ocultamos.


Después en una capa nueva dibujo con lapiz la linea exterior que esta en blanco (sin invertir en negro)
- en este paso aprobecharemos para hacer los retoques que veamos oportunos, por ejemplo le modifique el cañon que tenia por uno mas parecido al del anime.
-los sprites marcados con una cruz no hace falta hacerlos porque se pueden conseguir volteando la imagen
HBM4-HU.png



En otra capa diferente vamos pintando las partes del cuerpo (para cada color usaremos una capa para poder editarlo mejor)
kpt1_kP.png

Vamos añadiendo colores y recortandolos para que queden bien (si nos salimos un poco se puede arreglar después)
zvTG7WO.png



Ahora podemos añadir detalles como ojos, uñas, cuernos, etc.:
JREe-GC.png



* en una capa dejamos el dibujo de la linea exterior del sprite, puede ser una copia oculta (tiene que estar cerrada( significa que no escaparia la pintura si pintasemos en paint por ejemplo) porque la utilizaremos para recortar)
9UuVfz.png



luego con pincel y el color negro en otra capa nueva nos dedicamos a hacer sombras poco detalladas:
Dr4EszF.png


recortamos el sobrante seleccionando el espacio exterior con la barita de la capa con el borde:
9UuVfz.png



con esta tecnica vamos añadiendo mas sombras para que vaya ganando detalle,
para hacer los brillos o luces se puede utilizar la misma tecnica pero con el pincel de color blanco (en otra capa mucho mejor):
ksmqfKe.png


IMPORTANTE:
antes de guardar las imagenes hay que limpiarlas, esto es, quitar los puntos "rosas" que si no quitamos se verán en el juego, para hacer esto combinaremos todas las capas visibles (las necesarias para que se vea bien el sprite mas un fondo rosa ), y seleccionaremos con umbral 0 y borrar la seleccion, acto seguido se borran los puntos rosas que quedan:
f52ckaZ.png

Se muestra la capa de fondo rosa limpio que ocultamos y se combinan, quedando asi el sprite "limpio".

Después de muchos retoques, detalles sombreados y brillos, aqui esta la etapa final, que solo quedaria recortarla individualmente y guardar cada sprite en su respectiva imagen (1-17) que tengamos en la carpeta o donde sea:
3nEQa1L.png


Consejos:
- Tener las cosas ordenadas en capas para poder editar con mas precision
- jugar con la herramienta de seleccion para hacer detalles
- ...

Bueno espero que les haya servido, si tienen alguna duda pueden hacerla por pm o aquí si creen que les interesara a los demás, y perdón por las faltas ortográficas y/o gramáticas.
 
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